några frågor och godnaaaaaaattt

Postat av: ..............

Vad är Mogge för häst?


Munsboro Maguire, född 2000 och importerad från Irland. köptes till min storasyster 06-07 (rätta mig) men "togs över" av mig när min syster föll för åldern. min syster har lärt honom de mesta han kan men han har fortfarande, trots 9år gammal, VÄLDIGT mycket kvar att lära sig. han har under våren och sommaren 2009 hoppat LA med mig och gör hela tiden framsteg, gör oftast sitt bästa och är väldigt rolig att umgås med. Han har följt mig ner till skåne men tanken är egentligen att han ska säljas och att jag ska ha en annan ponny på skolan.

berätta mer om var du går gymnasium och så :)

hallands ridgymnasium är en privatägd friskola som grundades 2005 och har sedan dess funnits i Varberg och Kungsbacka. Hösten 2009 startade gymnasiet även i Svedala och ändrade då också namn till SVERIGES RIDGYMNASIUM. När det blev dags att söka gymnasium för mig så sökte jag till detta gymnasium på alla tre orter men mina betyg och mitt vilja gjorde att Svedala blev aktuellt. På Bökebergs Gård finns ett klassrum (med utsikt över ridhuset) där vi läser det flesta av våra kurser måndag-torsdag, på fredagar samarbetar dock gymnasiet med Nils Fredrikssons Utbildning inne i Svedala, då är vi alltså där och pluggar.

Vi rider på lektionstid tre dagar i veckan, på tisdagar tränar vi hoppning för Daniel Zetterman (de flesta vet säkert vem detta är och jag hoppas att han kan ge mig mkt under det kommande året), på onsdagar finns tid avsatt för markarbete, som vi vissa veckor kommer få hjälp med av Karin Hero och andra veckor sköter självständigt (då kan man alltså rida ut med tjejerna om man vill;P) och torsdagar rider vi dressyr, då också för Karin Hero. Vi läser också Hälsopedagogik, Häst- & stallskötsel & Djursjukvård (+ grundämnena osv, tyvärr!) Andy Swärd undervisar oss i mental träning och det ser ut som att vi kommer ha honom en gång i veckan i samband med Hoppningen. 

I "skolstallet" finns 20 stora boxplatser och där står 13 stycken privathästar/ponnyer och 5 stycken skolhästar. Hela gården omfattar över 100 boxplatser och sägs vara en av Sveriges finaste privatägda anläggningar.
om Arenan, Ridhuset kan du läsa här: http://www.bokeberg.com/sub/arena.htm

På gården finns ett par lägenheter och en av dom har jag och tre andra tjejer fått möjligheten att bo i. bilder på skolan och stallet osv finns i bloggen men om nån absolut vill så kan jag fixa ett inlägg för nyfikna=)


Kommentarer
Postat av: MAMMA

Jag rättar: Mogge köpte vi i mars-07. Puss på dig, älsk!

2009-09-09 @ 07:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0